Sodexo Benefits and Rewards Services staje się Pluxee
16 Czerwiec 2023
Komunikat prasowy
Paryż, 15 czerwca, 2023
Sodexo Benefits and Rewards Services staje się Pluxee – nową marką wspierającą pozytywne doświadczenia pracowników i otwierającą świat nowych możliwości dla pracodawców.
Sodexo Benefits and Rewards Services, wiodący globalny partner w zakresie świadczeń pracowniczych i zaangażowania, przyjmuje nową nazwę i markę Pluxee. Działania te mają na celu:
● Jeszcze lepsze wsparcie firm w obliczu zmieniającego się środowiska pracy oraz oczekiwań pracowników dotyczących wellbeingu i spełnienia,
● Wsparcie strategii rozwoju poprzez tworzenie większej wartości dla wszystkich interesariuszy,
● Przygotowanie gruntu pod wydzielenie firmy i wejście na giełdę (co zostało ogłoszone przez Sodexo 5 kwietnia 2023 r.).
Zdaniem Aurélien Sonet, CEO Pluxee: “Pluxee” to nowa cyfrowa, optymistyczna i innowacyjna marka, która ucieleśnia naszą wizję i nasze silne ambicje na rozwijającym się rynku. Dzięki niej lepiej określimy naszą tożsamość i zbudujemy nowe przewagi. Nowa marka będzie kluczowym wyróżnikiem dla naszych klientów i partnerów oraz przyciągnie do organizacji nowe talenty, zwłaszcza cyfrowe".
Dlaczego nowa marka?
Pluxee, to preferowany partner dla firm w zakresie tworzenia lepszych, cyfrowych doświadczeń pracowników:
● Przyjmując nową tożsamość Sodexo Benefits and Rewards Services zamierza silniej wyróżnić się na niezwykle dynamicznym rynku.
● Pluxee pozwoli swoim klientom promować własną markę pracodawcy, oferując pracownikom innowacyjne i spersonalizowane rozwiązania w obliczu dynamicznych zmian w świecie pracy.
● Pluxee umożliwi każdemu pracownikowi czerpanie przyjemności i cieszenie się tym, co dla niego naprawdę ważne.
● Pluxee, to silny gracz obecny w 31 krajach, który posiada niezbędne narzędzia, aby uchwycić potencjał rosnącego i w dużej mierze niedostatecznie spenetrowanego rynku. Do atutów marki należą: know-how zdobywane od prawie 45 lat, solidne wyniki, wizja i długoterminowe zaangażowanie kluczowego akcjonariusza - rodziny Bellon - oraz zobowiązania CSR, które wzmacniają zaangażowanie pracowników.
Pluxee z misją realizacji ambitnego planu strategicznego
W ramach planu strategicznego na 2025 r. Pluxee zamierza przede wszystkim:
● Zintensyfikować działalność w swoich kluczowych zakresach związanych z benefitami żywieniowymi, w szczególności poprzez wzrost penetracji w sektorze MŚP.
● Rozszerzyć swoją ofertę w zakresie dobrego samopoczucia (wellbeing), prezentów, mobilności lub rozwiązań podnoszących siłę nabywczą i zaangażowanie pracowników.
● Zapewnić klientom oraz ich pracownikom łatwiejszy dostęp do szerokiego zakresu usług za pośrednictwem jednej platformy cyfrowej.
Aby osiągnąć te cele, Pluxee będzie inwestować do 2025 r., 10% rocznych obrotów w nowe technologie.
Pluxee to także nowa marka z niezależną strategią rozwoju:
● Pluxee to nowoczesna, cyfrowa marka, która odzwierciedla wizję, ambicje i pozycjonowanie w związku z wydzieleniem działalności ogłoszonym przez Grupę Sodexo w kwietniu 2023 roku.
● Pluxee będzie miała własny zarząd i dedykowane zasoby do realizacji planu strategicznego.
Świat pełen możliwości
Pluxee tworzy wartość dla wszystkich swoich interesariuszy:
● Dla 500 000 klientów, którym oferuje coraz bardziej kompleksowe, atrakcyjne i zróżnicowane rozwiązania oparte na efektywnym i atrakcyjnym ekosystemie cyfrowym.
● Dla 36 milionów konsumentów, dzięki spersonalizowanym usługom oferującym większą swobodę, odpowiedzialne wybory i większą siłę nabywczą. Codziennie z usług Pluxee korzysta 6 milionów osób Brazylii, 6 milionów we Francji i ponad 3,5 miliona w Indiach.
● Dla 1,7 miliona partnerów handlowych, ułatwiając im codzienne życie, pomagając zwiększyć ruch w ich punktach sprzedaży i umożliwiając im lepsze zrozumienie i interakcję z konsumentami przy wykorzystaniu zaawansowanych danych.
● Dla sektora publicznego, wprowadzając innowacje społeczne, celem zaspokojenia nowych potrzeb pracowników i osób samozatrudnionych, zarządzania pomocą społeczną lub kierowania wydatkami w określonym obszarze. W Europie Pluxee zarządza środkami przeznaczonymi na pomocą społeczną o wartości 4 miliardów euro rocznie.
● Dla swoich 5.000 pracowników, wzmacniając ich poczucie przynależności oraz pozytywnego wpływu, jaki mogą mieć na życie milionów osób.
Marka Pluxee, stworzona przy współpracy z agencją Conran Design Group (Havas Group), będzie stopniowo wdrażana w 31 krajach, w których działa, do końca 2023 r., począwszy od Brazylii w sierpniu br.
O Sodexo:
Firma Sodexo, założona w 1966 roku w Marsylii przez Pierre'a Bellona, jest światowym liderem w dziedzinie zrównoważonego żywienia i pozytywnych doświadczeń w każdym momencie życia: nauki, pracy, leczenia i zabawy. Działając w 53 krajach, 422 000 naszych pracowników obsługuje 100 milionów konsumentów każdego dnia. Grupa Sodexo wyróżnia się niezależnością i udziałami rodziny założycielskiej, odpowiedzialnym modelem biznesowym i portfelem działań obejmującym usługi gastronomiczne, usługi zarządzania obiektami i rozwiązania w zakresie benefitów pracowniczych. Ta zróżnicowana oferta spełnia wszystkie wyzwania codziennego życia, mając podwójny cel: poprawę jakości życia naszych pracowników i tych, którym służymy, oraz przyczynianie się do postępu gospodarczego, społecznego i środowiskowego w społecznościach, w których działamy. Dla Sodexo rozwój i zaangażowanie społeczne idą w parze. Naszym celem jest tworzenie lepszej codzienności dla wszystkich, aby budować lepsze życie dla wszystkich. Sodexo jest uwzględnione w indeksach CAC Next 20, CAC 40 ESG, CAC SBT 1.5, FTSE 4 Good i DJSI.
Sodexo kluczowe liczby:
● Skonsolidowane przychody w wys. 21,1 mld EUR w roku fiskalnym 2022;
● 422 000 pracowników (dane z dn.: 31.08.2022);
● #2 prywatny pracodawca z siedzibą we Francji na całym świecie;
● Obecność w 53 krajach;
● 100 milionów konsumentów obsługiwanych każdego dnia;
● 13,3 mld euro kapitalizacji rynkowej (dane na: 04.04.2023 r.).
O Pluxee:
Pluxee jest wiodącym na świecie partnerem w zakresie benefitów pracowniczych i zaangażowania, który otwiera świat nowych możliwości, aby pomóc każdemu cieszyć się tym, co naprawdę dla niego ważne. Dzięki pełnej gamie innowacyjnych i cyfrowych rozwiązań wdrożonych w 31 krajach, Pluxee tworzy znaczące, angażujące i spersonalizowane doświadczenia, które przyczyniają się do dobrego samopoczucia osób w pracy i poza nią. Od posiłków i żywności, przez kulturę, prezenty, po wellness i mobilność - produkty i usługi Pluxee zostały zaprojektowane tak, aby dać ludziom większą wartość. Pluxee wspiera siłę nabywczą i promuje wellbeing u ponad 36 milionów konsumentów. Pluxee towarzyszy 500 000 klientów w rozwijaniu bardziej znaczących relacji z pracownikami i zwiększaniu ich zaangażowania. Pluxee upraszcza życie 1,7 miliona sprzedawców każdego dnia. Wzmocniona historycznymi więzami z Sodexo, Pluxee wraz ze swoimi 5000 pracowników dąży do zwiększenia swojego wpływu jako lider CSR, dając swoim klientom, partnerom i konsumentom środki do dokonywania bardziej zrównoważonych wyborów każdego dnia.
Kontakt:
Sodexo Medias
Relations
Mathieu Scaravetti
+33 6 28 62 21 91
mathieu.scaravetti@sodexo.com
Sodexo Investor
Relations
Virginia Jeanson
+33 1 57 75 80 56
virginia.jeanson@sodexo.com
Pluxee Media
Relations
Caroline Desvaux
+33 6 01 33 29 84
Caroline.desvaux@sodexo.com
Dowiedz się więcej na: https://www.pluxeegroup.com/