FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Product

Czy karty i kupony Sodexo nadal będą działały po zmianie marki na Pluxee?

Od 26 września 2023r Sodexo zmienia się na Pluxee. Wiemy, że dobrze znaliście Sodexo. W końcu towarzyszyliśmy Wam w tak wielu momentach przez 25 lat! Ale bez obaw, chcemy podkreślić, że warunki korzystania z kart, kuponów czy Open eVoucherów Sodexo pozostają bez zmian, w tym:

  • warunki realizacji środków na kartach/ kuponach w programach i platformach pozostają bez zmian. Oznacza to, że możecie korzystać ze swoich rozwiązań Sodexo na takich samych zasadach, jak do tej pory.
  • nie zmienia się także lista punktów, w których można realizować środki z kart i kuponów Sodexo. Lista sieci akceptującej dostępna jest w aplikacji Pluxee lub na pluxee.pl
     

Jak zmienią się nazwy i wizerunki kart po wprowadzeniu nowej marki Pluxee?

Od 5 października 2023r. wprowadzimy do obiegu nowe Karty Pluxee: z nową nazwą, nowym logo i nową grafiką. Karty Sodexo w obecnej szacie graficznej nie będą już wydawane, ale nadal będą obowiązywać i użytkownicy będą mogli nimi płacić tak długo, jak długo będą ważne. Zasady płacenia kartami pozostają takie same.
 

Obecne i nowe karty Pluxee

Gdzie sprawdzić czy karta Pluxee jest aktywna?

Status karty sprawdzisz:

  1. Na pluxee.pl
  2. W aplikacji Pluxee dostępnej w Apple Store i Google Play.
  3. W serwisie telefonicznym Centrum Obsługi Użytkownika pod numerem +48 22 535 11 11 (potrzebujesz numer karty oraz NIK, znajdujący się na liście przewodnim do karty).

Wszystkie te usługi dostępne są 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
 

Jak zmieniły się nazwy i wizerunki kart po wprowadzeniu nowej marki Pluxee?

Od 5 października 2023r. wprowadziliśmy do obiegu nowe Karty Pluxee: z nową nazwą, nowym logo i nową grafiką. Karty Sodexo w obecnej szacie graficznej nie będą już wydawane, ale nadal będą obowiązywać i użytkownicy będą mogli nimi płacić tak długo, jak długo będą ważne. Zasady płacenia kartami pozostają takie same.

karty sodexo x pluxee

Czy zastrzeżenie karty Pluxee jest nieodwracalne? Czy nie można używać zastrzeżonej karty Pluxee?

W Pluxee  kartę możesz czasowo zablokować, a następnie odblokować (np.: gdy sądzisz, że karta się znajdzie) lub ją trwale zastrzec na zawsze (np.: gdy sądzisz, że karta została skradziona).


Usługa czasowej blokady jest dostępna na pluxee.pl lub w aplikacji Pluxee.


Kartę Pluxee trwale zastrzec możesz również w aplikacji Pluxee lub na pluxee.pl. Pamiętaj że zastrzeżenie karty jest nieodwracalne i nie będzie już możliwości jej wykorzystania.  Chcesz uzyskać nową kartę w miejsce utraconej/zastrzeżonej? Zaloguj się na swoje konto na pluxee.pl lub aplikacji Pluxee i zleć wymianę wybierając kartę i następnie przycisk „Zamów wymianę karty”. Karta powinna mieć termin ważności dłuższy niż 30 dni i saldo mogące pokryć koszty wymiany (wysokość opłaty za wymianę swojej karty znajdziesz w zakładce „Informacje o karcie”).
 

Co zrobić gdy karta Pluxee jest nieaktywna lub niezasilona?

Wszystkie wysyłane karty Pluxee są nieaktywne lub/i niezasilone.

Aktywacja i zasilenie następuje w terminie uzgodnionym z organizacją, która zamówiła dla Ciebie kartę (np. Twoim pracodawcą). Z reguły wraz z kartą przekazywana jest informacja, od kiedy karty można używać. 
 

Czy można przedłużyć termin ważności karty Pluxee po jej upływie?

Karty Pluxee to karty przedpłacone (inaczej pre-paid). Umowa na obsługę karty wygasa wraz z upływem daty ważności podanej na karcie. Termin ważności karty nie może być przedłużony.


W razie konieczności, na zlecenie organizacji, od której otrzymałeś swoją kartę może być wydana nowa karta.

Czy kartą Pluxee można wypłacać gotówkę z bankomatu?

Wypłata gotówki z bankomatów jest dostępna dla kart Pluxee Prezent i Pluxee Nagroda, o ile tak zdecydowała organizacja, która kartę zamówiła (pracodawca/klient Pluxee).


Karty Pluxee Lunch i Pluxee Posiłek nie mają opcji wypłaty gotówki.


Chcesz sprawdzić czy Twoja karta ma możliwość wypłaty gotówki? Zaloguj się
 

Jak sprawdzić historię transakcji oraz limity na karcie Pluxee?

Historię oraz limity transakcji do swojej karty sprawdzisz logując się na swoje konto na pluxee.pl lub w aplikacji Pluxee dostępnej w Apple Store i Google Play.

Nie masz konta Pluxee? To nie problem - ściągnij aplikację i zarejestruj się.
 

Jak sprawdzić saldo karty Pluxee?

Saldo Twojej karty możesz sprawdzić:

  1. Na uzytkownik.pluxee.pl
  2. W aplikacji Pluxee dostępnej w Apple Store i Google Play.
  3. W bankomatach oferujących tego typu usługę.
  4. W serwisie telefonicznym Centrum Obsługi Użytkownika Pluxee pod numerem +48 22 535 11 11 (potrzebujesz numer karty oraz NIK, znajdujący się na liście przewodnim do karty).

Wszystkie te usługi dostępne są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
 

Gdzie można płacić kartą Pluxee?

KARTA PLUXEE OD IMAGOR (9 cyfrowy Card ID z przedrostkiem POL w lewym dolnym rogu na awersie karty)

Kartą Pluxee od Imagor możesz zapłacić w Internecie oraz przy użyciu Apple Pay lub Google Pay we wszystkich punktach handlowo-usługowych oznaczonych logo Mastercard wyposażonych w terminal obsługujący płatności zbliżeniowe*:

  • w Polsce (karta na Maxa oraz Na Raz)
  •  na całym świecie (karta na Maxa)

Pełną listę miejsc gdzie zapłacisz kartą Pluxee znajdziesz tutaj

*w zależności od wariantu, karta Pluxee obsługuje różne sieci akceptacji. Sprawdź w aplikacji Pluxee, na uzytkownik.pluxee.pl lub w Centrum Obsługi Użytkownika, jaką sieć akceptacji ma Twoja karta i poznaj punkty, w których nią zapłacisz!

KARTA PLUXEE OD ALIOR (BRAK 9 cyfrowego Card ID z przedrostkiem POL w lewym dolnym rogu na awersie karty)

Kartą Pluxee od Alior możesz zapłacić w Internecie oraz przy użyciu Google Pay we wszystkich punktach handlowo-usługowych oznaczonych logo Mastercard wyposażonych w terminal obsługujący płatności zbliżeniowe w Polsce i na świecie*:

Pełną listę miejsc gdzie zapłacisz kartą wirtualną Pluxee znajdziesz tutaj

* w zależności od wariantu, karta Pluxee obsługuje różne sieci akceptacji. Sprawdź w aplikacji Pluxee, na uzytkownik.pluxee.pl lub w Centrum Obsługi Użytkownika, jaką sieć akceptacji ma Twoja karta i poznaj punkty, w których nią zapłacisz!

Jak sprawdzić / zmienić PIN karty Pluxee?

KARTA PLUXEE OD IMAGOR (9 cyfrowy Card ID z przedrostkiem POL w lewym dolnym rogu na awersie karty)

Dla kart Imagor zmiana kodu PIN nie jest możliwa. Możesz sprawdzić swój kod PIN:

  1. Na użytkownik.pluxee.pl
  2. W aplikacji Pluxee

Wchodząc do sekcji Ustawienia i klikając w opcję “Pokaż PIN”. Aby sprawdzić PIN, musisz wprowadzić 5 cyfrowy kod Portfela w celu autentykacji.

KARTA PLUXEE OD ALIOR (BRAK 9 cyfrowego Card ID z przedrostkiem POL w lewym dolnym rogu na awersie karty)

Możesz zmienić swój kod PIN:

  1. Na użytkownik.pluxee.pl
  2. W aplikacji Pluxee

Wchodząc do sekcji Ustawienia i klikając w opcję “Zmień PIN”. Aby zmienić PIN, musisz wprowadzić kod z wiadomości SMS w celu autentykacji.

Jak bezpiecznie płacić w internecie kartą Pluxee korzystając z autoryzacji mobilnej?

KARTA PLUXEE OD IMAGOR (9 cyfrowy Card ID z przedrostkiem POL w lewym dolnym rogu na awersie karty)

  1. W sklepie internetowym wybierz opcję płatności kartą, uzupełnij wymagane dane i zatwierdź zakup.
  2. Na twoim telefonie pojawi się powiadomienie push o transakcji. Kliknij w powiadomienie.
  3. Na ekranie w aplikacji Pluxee zobaczysz dane transakcji. Jeśli dane są poprawne kliknij Akceptuj.
  4. Na ekranie pojawi się klawiatura - wpisz kod zabezpieczający, którym logujesz się do aplikacji lub skorzystaj z logowania danymi biometrycznymi.
  5. Jeśli zobaczysz poniższy komunikat to znaczy, że płatność została potwierdzona.

Gotowe!

KARTA PLUXEE OD ALIOR (BRAK 9 cyfrowego Card ID z przedrostkiem POL w lewym dolnym rogu na awersie karty)

  1. W sklepie internetowym wybierz opcję płatności kartą, uzupełnij wymagane dane i zatwierdź zakup.
  2. Na twoim telefonie pojawi się powiadomienie push o transakcji. Kliknij w powiadomienie.
  3. Na ekranie w aplikacji Pluxee zobaczysz dane transakcji. Jeśli dane są poprawne kliknij Akceptuj.
  4. Na ekranie pojawi się klawiatura - wpisz kod zabezpieczający, którym logujesz się do aplikacji.
  5. Jeśli zobaczysz poniższy komunikat to znaczy, że płatność została potwierdzona.

Gotowe! 

Jak włączyć autoryzację mobilną w telefonie dla karty Pluxee?

Autoryzacja mobilna w telefonie jest Ci potrzebna, aby płacić bezpiecznie kartą Pluxee przez Internet! Dzięki niej będziesz potwierdzać transakcje internetowe!Jak włączyć autoryzację mobilną? To bardzo proste!

KARTA PLUXEE OD IMAGOR (9 cyfrowy Card ID z przedrostkiem POL w lewym dolnym rogu na awersie karty)

Każda karta Pluxee od Imagor ma automatycznie włączoną autoryzację mobilną. Wystarczy, że dodasz kartę do swojego profilu w Aplikacji Pluxee lub na użytkownik.pluxee.pl.

Gotowe! Teraz możesz wygodnie zatwierdzać swoje zakupy online autoryzacją mobilną.

KARTA PLUXEE OD ALIOR (BRAK 9 cyfrowego Card ID z przedrostkiem POL w lewym dolnym rogu na awersie karty)

  1. Otwórz aplikację Pluxee i z dolnego menu wybierz Ustawienia a następnie Autoryzacja mobilna.
  2. Włącz Autoryzację Mobilną i potwierdź kodem z SMS.

 

Dlaczego muszę autoryzować transakcje internetowe w aplikacji Pluxee?

Zgodnie z wytycznymi dyrektywy unijnej PSD2 od grudnia 2020, wprowadziliśmy autoryzację mobilną, czyli potwierdzanie transakcji internetowych w aplikacji Pluxee. Od 20 kwietnia 2021 jest to jedyna metoda potwierdzania transakcji internetowych. Związana jest z poprawą bezpieczeństwa i koniecznością wprowadzenia silnego uwierzytelnienia.


Nie wszystkie transakcje internetowe będą wymagały silnego uwierzytelnienia. Wyjątkiem mogą być sklepy internetowe znajdujące się na Liście Zaufanych Odbiorców Pluxee (są tam również firmy współpracujące z Pluxee).
 

Jak korzystać z aplikacji mobilnej Pluxee?

Sprawdź jak łatwo korzystać z aplikacji Pluxee. Znajdziesz w nim opis najważniejszych funkcji i możesz go też pobrać na swój komputer jako plik pdf! 

Wybierz dostawcę Twojej karty:

  • IMAGOR -- Jeśli Twoja plastikowa lub wirtualna karta posiada 9- cyfrowy Card ID poprzedzony przedrostkiem POL -- sprawdź przewodnik tutaj

  • ALIOR -- Jeśli Twoja plastikowa karta posiada numer karty oraz numer PIN na liście przewodnim  -- sprawdź przewodnik tutaj

 

Co zrobić w przypadku utraty karty Pluxee?

Zastrzeż kartę – tak szybko jak to możliwe:

  1. Na pluxee.pl
  2. W aplikacji Pluxee
  3. W serwisie telefonicznym Centrum Obsługi Użytkownika Pluxee pod numerem +48 22 535 11 11 (do zastrzeżenia karty potrzebujesz jej pełny numer  – informacje znajdziesz na liście przewodnim do karty).
     

APPLE PAY/GOOGLE PAY: Co zrobić w przypadku utraty telefonu z Apple Pay/Google Pay?

Zaloguj się na swoje konto w Google lub Apple i zdalnie zablokuj telefon oraz usuń wszystkie karty.

Możesz również zalogować się na swoje konto na wirtualna.pluxee.dipocket.org lub zadzwonić do Centrum Obsługi Użytkownika Pluxee (+48 22 535 11 11) w celu zastrzeżenia karty. Po zastrzeżeniu karty automatycznie zostaną zastrzeżone jej odpowiedniki w Apple Pay (na wszystkich urządzeniach, gdzie ta karta została dodana). Pamiętaj, że jest to operacja nieodwracalna, po której korzystanie z karty nie będzie możliwe nawet po odnalezieniu telefonu.

APPLE PAY: Jak skonfigurować Apple Pay jeśli nie korzystasz z aplikacji Pluxee?

  1. Wybierz na swoim telefonie aplikację Portfel i kliknij przycisk Dodaj lub „+” (jeżeli to Twoja kolejna karta), wybierz opcję „Karta debetowa lub kredytowa” a następnie jeśli wydawcą karty jest Imagor wybierz opcję Dodaj inną kartę lub jeśli wydawcą karty jest DiPocket wybierz DiPocket.
Dodaj do portfela
  1. Zeskanuj dane karty lub wpisz je ręcznie a następnie zaakceptuj regulamin.
Szczegóły karty
  1. Potwierdź dodanie karty do Portfela jednorazowym kodem SMS. 
Weryfikacja karty
  1. To wszystko! Apple Pay jest gotowe do użycia!

APPLE PAY: Jak dodać kartę Pluxee do Apple Pay?

KARTA PLUXEE OD IMAGOR (9 cyfrowy Card ID z przedrostkiem POL w lewym dolnym rogu na awersie karty)

Przyjemności codzienności czekają! A jak zacząć korzystać z Apple Pay? Nic prostszego:

  1. Otwórz aplikację Pluxee i zaloguj się, jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś.
  2. Znajdź kartę, którą chcesz dodać do Portfela Apple i wybierz Dodaj do Portfela Apple.
  3. Sprawdź czy Twoje dane są poprawne i przejdź Dalej.
  4. Zaakceptuj warunki i zasady.
  5. Potwierdź dodanie Twojej karty Pluxee do Portfela jednorazowym kodem SMS lub Email.To wszystko! 

Twoja karta Pluxee jest dostępna w Portfelu Apple i gotowa do użycia z Apple Pay!

Pobierz ulotkę i dowiedz się jak dodać kartę oraz jak i gdzie nią płacić.