Nagrody Pluxee w akcji! Poznaj case study programu lojalnościowego SIGup
19 Listopad 2024
90% uczestników programu lojalnościowego SIGup z branży budowlanej wybiera nagrody w formie kart przedpłaconych Pluxee. Dlaczego? Wskazują na uniwersalność i swobodę realizacji oraz możliwość dokonywania płatności nawet za granicą. Organizatorzy z kolei doceniają wygodę i szybkość doładowania kart różnymi kwotami, a także ekspresowy kontakt z obsługą. Poznajcie case study firmy SIG!
Program lojalnościowy? Tak, ale…
Każdy program lojalnościowy rządzi się swoimi prawami. A szczególnie taki w obszarze B2B, który znacznie różni się od dobrze znanych programów konsumenckich. Właściciele firm, którzy chcą lojalizować swoich klientów, partnerów lub kontrahentów stoją przed wyzwaniem dopasowania tworzonego programu do branży, specyfiki rynku, preferencji klientów (którzy mają swoich klientów!) i związanych z tym wyzwań, np. dotyczących kwestii podatkowo-prawnych, naliczania punktacji zgodnie ze zrealizowanym zamówieniem. Trudno więc sięgnąć po gotowe rozwiązania.
O ile stworzenie programu wymaga elastyczności, agilowego podejścia, dobrej znajomości swojej grupy docelowej, określenia firmowych celów i potrzeb, to w przypadku nagród jest o wiele łatwiej. Organizatorzy akcji wsparcia sprzedaży, w tym programów lojalnościowych, mogą skorzystać z gotowych i wygodnych rozwiązań na rynku. Takich jak nagrody pieniężne w formie kart przedpłaconych Pluxee Nagroda lub eVoucherów Pluxee Nagroda.
Lojalność pachnie nagrodami
O tym, dlaczego karty przedpłacone Pluxee są najlepszym rozwiązaniem, mówi w rozmowie z prowadzącym videocast Damianem Jemioło, Bartosz Plich, Group Director of Omnichannel SIG Sp. z o. o. Firmy zajmującej się dystrybucją materiałów budowlanych w Polsce od 25 lat w ponad 50 oddziałach na terenie kraju.
Mamy klientów dużych i małych. Karty przedpłacone dają fantastyczną elastyczność, jeśli chodzi o nagrody. Powodują, że dla małych klientów mamy niską barierę wejścia do programu, co pozwala zachęcić ich, żeby zaczęli z nami współpracę i wspólnie z nami rośli. Z kolei Ci więksi często używają kart jako nagród czy premii dla swoich współpracowników. Najniższą nagrodą w naszym przypadku jest karta na kwotę 50 zł, a najwyższym doładowaniem na koniec zeszłego roku było kilkadziesiąt tysięcy złotych
-- przyznaje Bartosz Plich, Group Director of Omnichannel SIG Sp. z o. o.
To dla nagród uczestnicy programu decydują się na kolejny zakup. Zbierają punkty, angażują się i związują z marką na dłużej. Nagrody to dodatkowa korzyść z zakupów, której nie otrzymują w innym miejscu. Zaprojektowanie systemu nagradzania w modelu sprzedaży B2B powinno być przemyślane i zróżnicowane ze względu na kontrahentów, którzy mają różne oczekiwania.
Korzyść dodana dla klienta/partnera i organizatora
Im bardziej elastyczna nagroda, tym lepiej. Potwierdzają to badania IRCenter i Pluxee. 75% Polaków przyznaje, że do zaangażowania w akcję najbardziej motywują ich nagrody pieniężne.[1] Respondenci przyznają, że dzięki takiej wygranej:
- sami mogą wybrać, co chcą kupić (76%),
- wspierają domowy budżet (63%),
- pozwalają na swobodę korzystania/użycia nagrody – mogą ją wykorzystać tak, jak chcą (55%).
Nagradzanie kartami przedpłaconymi pozwala obdarowanym na swobodę realizacji (w Polsce lub za granicą, 24/7, online lub stacjonarnie), a dzięki nim także dostęp do nieograniczonego katalogu nagród. Mogą zachować wygraną dla siebie lub podzielić się nią z bliskimi czy współpracownikami.
[1] Raport “Skuteczna akcja wsparcia sprzedaży* Czyli, jak odnieść sukces mierzony liczbą uśmiechów!”, 2024 roku
I nasze wcześniejsze akcje i program pokazują nam, że karty pre-paidowe klienci wybierają najczęściej. Ponad 90% naszych klientów wybiera właśnie tę formę nagrody. Jest to dla nich bardzo uniwersalne rozwiązanie. Przez to, że program i zbieranie punktacji trwa cały rok, mniejsze i średnie firmy mogą uzbierać nagrody o wartości od kilkuset do tysiąca złotych, a większe firmy nawet po kilkadziesiąt tysięcy złotych. Otrzymują nagrody o takiej wartości właśnie dlatego, że kupują u nas w SIG.
-- mówi Beata Smajkiewicz, Menadżer ds. Promocji SIG Sp. z o.o.
Nagroda = Pluxee
Oferowanie kart Pluxee Nagroda to komfort i spokojny sen organizatora. Łatwe zasady zamawiania i doładowania, możliwość zwolnienia z podatku VAT, długi termin ważności, brak problemu z magazynowaniem i logistyką to tylko niektóre zalety. O pozostałych opowiada przedstawicielka firmy SIG Sp. z o. o.:
Testowaliśmy różne firmy, które oferowały nam karty pre-paidowe, natomiast karta Pluxee wydaje nam się być najbardziej elastyczna, uniwersalna, umożliwiająca płatności wszędzie, także za granicą. I kontakt pod względem technicznym z firmą jest błyskawiczny. Czasem zlecenie doładowania jest realizowane w tym samym dniu roboczym, odpowiedź na wszelkie zapytania jest wręcz automatyczna. Nam to bardzo ułatwia proces wydawania nagród
-- kontynuuje Beata Smajkiewicz z SIG Sp. z o.o.
Składniki skutecznego programu lojalnościowego
Na sukces programu lojalnościowego B2B składa się wiele czynników: dobrze skonstruowany mechanizm, pozyskanie dużej liczby uczestników, a następnie podtrzymanie zaangażowania handlowców/partnerów, ciekawa i cykliczna komunikacja. Wisienką na lojalnościowym torcie są właśnie atrakcyjne nagrody, takie jak karty przedpłacone.
A czy ta idealnie dobrana mieszanka się opłaca? Liczby podsumowujące funkcjonowanie programu SIGup rok do roku mówią same za siebie:
- 3x większa sprzedaż wśród klientów uczestniczących w programie lojalnościowym, którzy są nagradzani m.in. kartami przedpłaconymi o wartości od kilkudziesięciu złotych do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
- 4x większa sprzedaż u partnerów akcji (stała od 3 lat).
Program lojalnościowy SIGup skupia obecnie kilka tysięcy firm z branży budowlanej, co stanowi około 80% wszystkich klientów polskiego oddziału.
Zobacz całą rozmowę i poznaj case study firmy SIG Sp. z o. o. od początku do końca!
Obejrzyj #10 odcinek videocastu Sales & Marketing Power by Pluxee na YouTube lub posłuchaj rozmowy na Spotify.